Ampliació Teoria Tema 8
L'origen de la webquest se l'atribueix a Bernie Dodge, un professor de la Universitat de Sant Diego, als Estats Units. Aquest docent, va crear aquest model de "cerca a la xarxa" en 1995. D'ací en davant, ha tingut un gran èxit que fa que hui en dia puguem trobar miles de webquests a la xarxa, però, desgraciadament, poques en espanyol. No obstant això, la informàtica va evolucionant i es va posant al corrent dels nostre dies i les nostres necessitats.
La Webquest sorgeix com a resposta a un problema al que qualsevol professor s'enfrenta inmediatament, com guiar-se per la xarxa? com ajudar als alumnes per aconseguir resultats positius en un procés d'aprenentatge basat en l'ús de la xarxa?
La webquest és un mètode d'aprenentatge molt simple. Però, no obstant això, té tant advantatges com desavantatges.
Avantatges:
Avantatges:
- Versatilitat: Pot ser usada en els diferents nivells educatius. (Primària, Secundària, Educació Superior).
- Varietat d'usos: Tasques de recerca, aplicacions pràctiques, tasques d'anàlisis, tasques de producció creativa, tasques de disseny, etc.
- Permet desenvolupar difernetes tipus de competències: instrumentals, interpersonals, tècniques, entre unes altres.
- Potència en els estudiants el desenvolupament de les seues capacitats intel·lectuals.
Desavantatges
- Ha d'estar ben dissenyada perquè complisca la seua funció didàctica i no es convertisca en un simple munt de preguntes. (Nivell de complexitat adequat, suficientment clara i explícita, coherència entre els diferents elements de la webquest, planificades per a un temps raonable, etc).
- Es requereix d'una adequada preparació tècnica en l'ús de la WEB.
- És necessari disposar de recursos tecnològics i un correcte ús d'ells.
- Els continguts o materials educatius poden desviar-se dels objectius de la classe.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada