dimecres, 6 d’abril del 2016

Teoria Tema 8

TEMA 8. Webquest


INDEX

1.Definició de Webquest

2.Tipus de Webquest

3Parts d'una Webquest 

4.Exemples de Webquest (enllacos)
5.Definició de Caça del Tresor
6.Exemples (enllacos)



1. Definició de Webquest

  • Una forma d'utilitzar didàcticament Internet.
  • Una activitat de recerca d'informació de forma guiada.
  • L'activitat se centra en l'ús de la informació, anàlisi, síntesi més que en a recerca.
  • Els alumnes treballen autònomament construint el coneixement.
  • El docent orienta tot el procés.


2.Tipus de Webquest

Webquest a curt termini
  • És l'adquisició i integració del coneixement d'un determinat contingut d'una o diverses materies.
  • Es dissenya per a ser acabat d'un a tres periodes de classe.
Webquest a llarg termini
  • Es dissenya per a realitzar-lo en una setmana o un mes de classe.
  • Implica major nombre de tasques; solen culminar amb la realització d'una presentació amb una eina informàtica.
Altres tipus:
Muniquest
Blogquest es tracta d'una Webquest que integra l'ús del blog.
Tubequest es tracta d'una Webquest basada en el visionat de vídeo de youtube.
Earthquest basada en viatges virtuals amb Google Earth.
Geoquest Contextualització en un lloc geogràfic.

3.Parts d'una Webquest

  • Introducció, que presenta el plantejament general de la Webquest a tot el grup.
  • Tasca, s'identifica amb l'objectiu final de la Webquest, allo que ha d'elaborar-se a l'acabar la Webquest.
  • Procés, on s'indiquen les activitats i passos que han de realitzar-se i es presenten els recursos. Els objectius.
  • Avaluació, on s'indiquen els aspectes que es valoraran i com es valoraran.
  • Conclusió, on apareixen unes reflexions finals.
  • Orientacions per  al professor, on apareixen suggeriments per a utilitzar la Webquest en classe

5.Definició de Caça del Tresor

  • La caça del tresor són una sèrie de preguntes i una llista d'adreces o pàgines web de les quals poden extreure's o inferir-se les respostes.
  • Existeix una pregunta final que serveix per a poder integrar tots els coneixements que s'han desenvolupat en els passos anteriors.
  • Són una eina TIC excel.lent per a utilitzar-se en el saló de classes sota el principi que "primer és la metodologia i després la tecnologia".
  • Presenta l'avantatge que aquesta metodologia es pot utilitzar sense internet per a això són necessàries revistes, periodics i/o llibres.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada