Tema 9. La videoconferencia
INDEX
1.Què és una videoconferència?
2. Tipus de videoconferència
3. Aplicacions educatives
4. Eines de videoconferència
1.Què és una videoconferència?
- El conjunt de programari i maquinari que permet la connexió sinultaneja en temps real per mitjà d'imatge i so que fan relacionar-se i intercanviar informació de forma interactiva a persones que es troben geogràficament distants com si estiguessin en un mateix lloc de reunió.
- És un mitjà de comunicació audiovisual i multimèdia.
- És un mitjà sincron que afavoreix la interacció a temps real.
- Permet una comunicació bidireccional.
- Facilita la comunicació independent de l'espai.
- Permet incorporar diferents tipus de recurs.
- Permet el seu enregistrament per visionar-ho en un altre moment.
2.Tipus de videoconferència
- En funció del suport tecnològic:
- Tipus 1. Sistemes de videoconferència basats en web. Utilitzen la xarxa com a plataforma i no es necessaria la instal.lació de ningun programa o plugin per al navegador.
- Tipus 2. Sistemes de videoconferència basats en la web que necessiten un plugin per funcionar.
- Tipus 3. Sistemes de videoconferència basats en escriptori.
- En funció del nombre de connexions que es realitzen:
- Videoconferència punt a punt. Existeixen dos equips connectats.
- Videoconferència multipunt. Més de dos equips connectats.
3. Aplicacions educatives
- Educació a distancia
- Cursos, lliçons i tutories
- Alumnes existeixen a classes no ofertes en el seu centre.
- Tutoria remota per atenció personal.
- Professors comparteixen docència com altres professors remots de la mateixa temàtica.
- Cursos oferts fora de l'horari per a estudiants que no poden assistir en l'horari normal.
- Consulta a experts
- Panell de discussió.
- Un expert respon qüestions.
- Esdeveniments remots
- Contacte amb investigadors del camp.
- Compartir experiències i interaccionar amb protagonistes d'esdevenimets.
- Projectes Multicentro
- Professors i alumnes col.laboren i intercanvien informació amb altres centres.
- Debats i conferències d'investigació compartit per diverses escoles.
- Aprenentatge col.laboratiu distribuit.
- Col.laboració i comunicació en projectes col.laboratius.
- Activitats professionals
- Observació de pràctiques i discussió posterior.
- Cursos per a professors en serves.
- Tutorització de pràctiques remotes.
- Intercanvis i discussió de mètodes.
- Activitats comunitaries
- Sessions parlamentaries.
- Suport a interessos especials.
- Educació d'adults.
- Trobades virtuals amb personalitats.
4. Eines de videoconferència
- Skype.
- Ichat
- Adobe Connect
Criteris per avaluar una conferència
- Funcionament dels equips dins de la realització de la conferència.
- Tècniques i estratègies emprades (metodologia)
- Coordinació amb el personal responsable: instruccions rebudes per a l'ús dels equips han sigut clars.
- Avaluació de la presentació
- Materials emprats durant la conferència
- Temps
FASES DE DESENVOLUPAMENT D'UNA CONFERENCIA
- Preparació: toma de contacte, com funciona l'equip...
- Desenvolupament: diversificació dels continguts, temps d'intervenció
- Activitats d'extensió: relació de les activitats per part de l'alumnmat.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada