dimecres, 6 d’abril del 2016

Teoria Tema 9

Tema 9. La videoconferencia


INDEX
1.Què és una videoconferència?
2. Tipus de videoconferència
3. Aplicacions educatives
4. Eines de videoconferència


1.Què és una videoconferència?

  • El conjunt de programari i maquinari que permet la connexió sinultaneja en temps real per mitjà d'imatge i so que fan relacionar-se i intercanviar informació de forma interactiva a persones que es troben geogràficament distants com si estiguessin en un mateix lloc de reunió.
    • És un mitjà de comunicació audiovisual i multimèdia.
    • És un mitjà sincron que afavoreix la interacció a temps real.
    • Permet una comunicació bidireccional.
    • Facilita la comunicació independent de l'espai.
    • Permet incorporar diferents tipus de recurs.
    • Permet el seu enregistrament per visionar-ho en un altre moment.

2.Tipus de videoconferència

  • En funció del suport tecnològic:
    • Tipus 1.  Sistemes de videoconferència basats en web. Utilitzen la xarxa com a plataforma i no es necessaria la instal.lació de ningun programa o plugin per al navegador.
    • Tipus 2. Sistemes de videoconferència basats en la web que necessiten un plugin per funcionar.
    • Tipus 3. Sistemes de videoconferència basats en escriptori.
  • En funció del nombre de connexions que es realitzen:
    • Videoconferència punt a punt. Existeixen dos equips connectats.
    • Videoconferència multipunt. Més de dos equips connectats.

3. Aplicacions educatives

  • Educació a distancia
    • Cursos, lliçons i tutories
    • Alumnes existeixen a classes no ofertes en el seu centre.
    • Tutoria remota per atenció personal.
    • Professors comparteixen docència com altres professors remots de la mateixa temàtica.
    • Cursos oferts fora de l'horari per a estudiants que no poden assistir en l'horari normal.
  • Consulta a experts
    • Panell de discussió.
    • Un expert respon qüestions.
    • Esdeveniments remots
    • Contacte amb investigadors del camp.
    • Compartir experiències i interaccionar amb protagonistes d'esdevenimets.
  • Projectes Multicentro
    • Professors i alumnes col.laboren i intercanvien informació amb altres centres.
    • Debats i conferències d'investigació compartit per diverses escoles.
    • Aprenentatge col.laboratiu distribuit.
    • Col.laboració i comunicació en projectes col.laboratius.
  • Activitats professionals
    • Observació de pràctiques i discussió posterior.
    • Cursos per a professors en serves.
    • Tutorització de pràctiques remotes.
    • Intercanvis i discussió de mètodes.
  • Activitats comunitaries
    • Sessions parlamentaries.
    • Suport a interessos especials.
    • Educació d'adults.
    • Trobades virtuals amb personalitats.

4. Eines de videoconferència


  • Skype. 
  • Ichat
  • Adobe Connect

Criteris per avaluar una conferència

  • Funcionament dels equips dins de la realització de la conferència.
  • Tècniques i estratègies emprades (metodologia)
  • Coordinació amb el personal responsable: instruccions rebudes per a l'ús dels equips han sigut clars.
  • Avaluació de la presentació
  • Materials emprats durant la conferència
  • Temps

FASES DE DESENVOLUPAMENT D'UNA CONFERENCIA


  • Preparació: toma de contacte, com funciona l'equip...
  • Desenvolupament: diversificació dels continguts, temps d'intervenció
  • Activitats d'extensió: relació de les activitats per part de l'alumnmat.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada