Ampliació Teoria Tema 1:
El desenvolupament de la competència digital no s'aconsegueix de manera automàtica en fer possible la utilització d'eines TIC, sinó que és necessari aconseguir habilitats relacionades amb tals eines a més d'una actitud crítica en la creació i utilització de contingut, privadesa i seguretat, així com l'ús ètic i legal. D'aquesta manera, els estudiants han d'aprendre a utilitzar i ser creatius amb les eines digitals i els mitjans de comunicació en diferents camps temàtics, tenint en compte les consideracions específiques d'algunes matèries.
Les aplicacions informàtiques a les aules aporten grans avantatges, des de la gran capacitat d'emmagatzematge i d'accés a tot tipus d'informació, fins a la possibilitat de representar models de sistemes inaccessibles. Amb l'arribada de les TIC, i Internet, els materials didàctics i els altres recursos de suport a l'educació s'han multiplicat i han millorat les seues prestacions, facilitant la contextualització dels continguts i un tractament més personalitzat dels alumnes, així com una major autonomia i qualitat en els seus aprenentatges, ja que a més de facilitar informació, canals de comunicació i instruments de productivitat per a un millor procés de la informació, actuen com a instruments cognitius que poden recolzar i expandir la seua capacitat de pensament.
A més, podem distingir diversos nivells d'integració de les TIC en les aules:
- Instrument per a la gestió administrativa i tutorial.
- Alfabetització en TIC i el seu ús com a instrument de productivitat: ús dels ordinadors i programes generals (editor de textos, navegador…).
- Aplicació de les TIC en el marc de cada assignatura.
- Ús de les TIC com a instrument cognitiu i per a la interacció i col·laboració del grup.
Per últim, s'han desenvolupat tecnologies d'aprenentatge basades en la col·laboració i la interacció social que poden millorar la qualitat de l'aprenentatge. No obstant açò, aquest potencial només es desenvoluparà amb l'aplicació de les metodologies adequades i la selecció, per part dels docents, de les activitats que integren l'aprenentatge actiu.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada