TEMA 3: DESENVOLUPAMENT CURRICULAR I AULES DIGITALS
ÍNDEX
- ¿Què és E-Learning?
- Característiques E-learning
- Avantatges
- Inconvenients E-learning
- ¿Què és el B-learning?
- Aspectes importants d'un B-learning
1. ¿Què és E-learning?
- Formació que utilitza la xarxa com tecnologia de distribució de la informació. Sigui la xarxa oberta (internet) o tancada (Intranet)
- Un ensenyament a distància obert, flexible i interactiu basat en l'ús de les TIC i sobretot aprofitant els mitjans que ofereix Internet.
- Permet la distribució i accés a col·leccions de materials d'aprenentatge sobre un mitjà electrònic usant un servidor web per a distribuir-los. Un navegador web per a accedir i protocols TCP/IP i http per a facilitar l'intercanvi.
2. Característiques E-learning
- Ús de navegadors Web per accdeir a la informació.
- Aprenentatge molt recolzat en Tutories.
- Materials digitals i aprenentatge flexible.
- Ús de protocols TCP i HTTP per a facilitar la comunicació.
- Aprenentatge mitjançant PC
- Aprenentatge individualitzat versus col·laboratiu i interactiu.
- Utilització d'eines sincrones i asincrones.
- Administració dels materials en un servidor Web.
- Conexió professor- alumne separats per espai temps.
- Multimèdia/Hipertextual- Hipermedia
3. Avantatges E-learning
- Posa a la disposició dels alumnes molta informació.
- Facilita l'actualització de la informació i dels continguts.
- Permet la deslocalització del coneixement.
- Facilita l'autonomia de l'estudiant.
- Propicia una formació Just in Time i Just for me.
- per exemple, hem de buscr a internet que es e-learning i el Google ens mostra 30 milions de respostes.
- A partir d'esa informació triaria la que més m'interessari a mi
- Afavoreix una formació multimèdia.
- Afavoreix la interactivitat en diversos àmbits.
- Estalvia costos i desplaçaments.
- Facilita l'ús dels materials en diversos cursos.
- Facilita una formació grupal i col·laborativa.
4. Inconvenients E-learning
- Més inversió de temps per part del professor.
- Mínimes competències tecnològiques de professor i alumne.
- Habilitats de l'alumnat per a l'aprenentatge autònom.
- Disminueix la qualitat de la formació si no existeix un ràtio adequat de professor/alumne.
- Requereix més treball del convencional.
- Baixa qualitat de molts continguts i cursos actuals.
5. ¿Què és B-learning?
- Combina l'ensenyament cara a cara amb l'ensenyament virtual. (Coaten, 2003)
- Combinació de les classes magistrals amb els exercicis, els estudis de cas, jocs de rol i enregistraments de vídeo i àudio juntament amb la tutoria i l'assessorament. (Brodsky, 2003)
- Qualsevol possible combinació d'un ampli ventall de mitjans per a l'aprenentatge dissenyats per a resoldre problemes específics. (Brennan, 2004)
- Les e-eines combinades amb altres més convencionals on el docent haurà d'assumir responsabilitats atorgades pel model presencial i pel model tradicional. (Amar, 2007)
6. Aspectes importants d'un B-learning
- Cal incloue en l'aprenentatge, les propietats de l'espai virtual. S'ha de guiar i modelar les discussions quan els alumnes estan connectats.
- La informació per a ser tractada requereix coneixement per a la seva interpretació.
- Permet adqurir coneixements tècnics funcionals.
- No s'aprèn en solitari sinó en solidari en comunicació amb els altres mitjans fòrums, xtas, etc.
- Les tutoties apareixen com una possibilitat d'ajuda tant en l'ensenyament presencial com a distància.
- Permet la formació de professionals amb competències integrats: sentit crític, creativitat i coneixement de la societat.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada