dimecres, 17 de febrer del 2016

Teoria Tema 3

TEMA 3: DESENVOLUPAMENT CURRICULAR I AULES DIGITALS


ÍNDEX


  1. ¿Què és E-Learning?
  2. Característiques E-learning
  3. Avantatges 
  4. Inconvenients E-learning
  5. ¿Què és el B-learning?
  6. Aspectes importants d'un B-learning

1. ¿Què és E-learning?

  • Formació que utilitza la xarxa com tecnologia de distribució de la informació. Sigui la xarxa oberta (internet) o tancada (Intranet)
  • Un ensenyament a distància obert, flexible i interactiu basat en l'ús de les TIC i sobretot aprofitant els mitjans que ofereix Internet.
  • Permet la distribució i accés a col·leccions de materials d'aprenentatge sobre un mitjà electrònic usant un servidor web per a distribuir-los. Un navegador web per a accedir i protocols TCP/IP i http per a facilitar l'intercanvi.


2. Característiques E-learning

  • Ús de navegadors Web per accdeir a la informació.
  • Aprenentatge molt recolzat en Tutories.
  • Materials digitals i aprenentatge flexible.
  • Ús de protocols TCP i HTTP per a facilitar la comunicació.
  • Aprenentatge mitjançant PC
  • Aprenentatge individualitzat versus col·laboratiu i interactiu.
  • Utilització d'eines sincrones i asincrones.
  • Administració dels materials en un servidor Web.
  • Conexió professor- alumne separats per espai temps.
  • Multimèdia/Hipertextual- Hipermedia

3. Avantatges E-learning

  • Posa a la disposició dels alumnes molta informació.
  • Facilita l'actualització de la informació i dels continguts.
  • Permet la deslocalització del coneixement.
  • Facilita l'autonomia de l'estudiant.
  • Propicia una formació Just in Time i Just for me.
    • per exemple, hem de buscr a internet que es e-learning i el Google ens mostra 30 milions de respostes.
    • A partir d'esa informació triaria la que més m'interessari a mi
  • Afavoreix una formació multimèdia.
  • Afavoreix la interactivitat en diversos àmbits.
  • Estalvia costos i desplaçaments.
  • Facilita l'ús dels materials en diversos cursos.
  • Facilita una formació grupal i col·laborativa.


4. Inconvenients E-learning


  • Més inversió de temps per part del professor.
  • Mínimes competències tecnològiques de professor i alumne.
  • Habilitats de l'alumnat per a l'aprenentatge autònom.
  • Disminueix la qualitat de la formació si no existeix un ràtio adequat de professor/alumne.
  • Requereix més treball del convencional.
  • Baixa qualitat de molts continguts i cursos actuals.


5. ¿Què és B-learning?



  • Combina l'ensenyament cara a cara amb l'ensenyament virtual. (Coaten, 2003)
  • Combinació de les classes magistrals amb els exercicis, els estudis de cas, jocs de rol i enregistraments de vídeo i àudio juntament amb la tutoria i l'assessorament. (Brodsky, 2003)
  • Qualsevol possible combinació d'un ampli ventall de mitjans per a l'aprenentatge dissenyats per a resoldre problemes específics. (Brennan, 2004)
  • Les e-eines combinades amb altres més convencionals on el docent haurà d'assumir responsabilitats atorgades pel model presencial i pel model tradicional. (Amar, 2007)

6. Aspectes importants d'un B-learning
  • Cal incloue en l'aprenentatge, les propietats de l'espai virtual. S'ha de guiar i modelar les discussions quan els alumnes estan connectats.
  • La informació per a ser tractada requereix coneixement per a la seva interpretació.
  • Permet adqurir coneixements tècnics funcionals.
  • No s'aprèn en solitari sinó en solidari en comunicació amb els altres mitjans fòrums, xtas, etc.
  • Les tutoties apareixen com una possibilitat d'ajuda tant en l'ensenyament presencial com a distància.
  • Permet la formació de professionals amb competències integrats: sentit crític, creativitat i coneixement de la societat.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada