diumenge, 28 de febrer del 2016

Ampliació Teoria Tema2

Ampliació Teoria Tema 2:





Una vegada coneixem com s'han d'introduir les TIC a l'aula i en aquest cas, al currículum, m'ha semblat interessant aquesta proposta dels docents innovadors en la qual es proposa seguir unes directrius que establisquen les tecnologies al currículum de la següent manera: 


  • En primer lloc, s'ha de buscar el desenvolupament de capacitats per part dels docents, les quals seran necessàries per a la incorporació de les tecnologies al currículum.
  • En segon lloc, s'ha d'enfortir  la cultura escolar amb mediació de la tecnologia de manera que els joves i adults poden desenvolupar les competències tecnològiques, comunicatives i cognitives.
Per a portar tot això a la pràctica, s'ha de seguir una metodologia en la qual es plantegen cinc estratègies.


  1. Estratègies del docent. El docent que lidera aquest projecte haurà de sensibilitzar als seus companys sobre les potencialitats de la tecnologia per al desenvolupament dels continguts de manera que es dinamitzen els processos de l'aula motivant la participació, anàlisi i discussió de la temàtica per a millorar la comprensió.
  2. Estratègies de l'estudiant. El docent estudiant desenvoluparà habilitats per a la cerca de recursos en la seua respectiva àrea de coneixement que faciliten, reforcen i amplien els temes de classe.
  3. Estratègia del treball individual. S'assessorarà als docents al seu propi treball, buscant que els xiquets potencien el seu cervell lògic, operatiu i creatiu.
  4. Estratègies del treball en equip. Es generen espais d'acompanyament als altres docents que manifesten motivació per la innovació tecnològica.
  5. Estratègies d'avaluació. Es realitzarà al final de l'any acadèmic del procés, indicant dades estadístiques del nombre de docents que impactaren el currículum amb tecnologia, els estudiants beneficiats i el resultat de l'aprenentatge.
D'aquesta manera, les activitats s'estructuraran en quatre fases:

  1. Fase 1. motivació, prova diagnòstica, estructuració d'activitats.
  2. Fase2. Apropiació d'eines tecnològiques, cerca de recursos en línia, disseny d'instruments per a recolectar dades.
  3. Fase 3. Rotació de docents per l'aula TIC.
  4. Fase 4. Evaluació i projecció.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada